Dobra reklama, czyli skuteczny sposób na zysk

Nie od dzisiaj wiadomo, że reklama jest dźwignią handlu. Dobre wypromowanie produktu, czy usługi potrafi przynieść firmie ogromne zyski. Nie oznacza to oczywiście, że każda reklama świetnie sprzeda produkt/usługę, bo tylko dobra i chwytliwa reklama to zrobi. Jak zrobić taką reklamę? Trzeba postawić na profesjonalistów w swoim fachu.
Chcesz wielki zysk? Musisz najpierw zainwestować!
Z pustego, nawet Salomon nie naleje, dlatego w pierwszej kolejności należy poszukać firmy, która cieszy się dobrą opinią na rynku. Jak ją znaleźć? Na czoło peletonu poszukiwawczego wysuwa się internet, ponieważ to właśnie w sieci, najczęściej oferują swoje usługi profesjonaliści. Form reklamy jest dzisiaj naprawdę sporo. Najkrótsze są banery, które wyświetlane są na przykład na dole ekranu podczas oglądania filmów na YouTube, a największe to całe kampanie reklamowe, które mocno zaznaczają swoją obecność w Internecie. Firmy marketingowe ścigają się w innowacji i nowatorskim podejściu do reklamy. Ostatnio coraz bardziej popularną formą marketingową jest tak zwany viral. Czym on dokładnie jest? Jest to najczęściej rodzaj reklamy video, która rozsyłana jest przez użytkowników mediów społecznościowych. Charakteryzuje się ona zazwyczaj nietypowym i nieoczywistym wydźwiękiem, dzięki czemu jest na tyle intrygująca i ciekawa, że większość osób wysyła ją do swoich znajomych w celu spytania co o tym sądzą. To doskonały przykład jak poprzez ludzką ciekawość, firma może osiągnąć zysk.
Ludziom z pokolenia lat 90tych z pewnością znana jest bodajże jedna z pierwszych kampanii viralowych w Polsce. W pewnym czasie na wielu miejscach w większych miastach zaczęły pojawiać się namalowane czerwone odciski dłoni. Z początku wszyscy myśleli o łobuzach, którzy starają się jakoś zwrócić na siebie uwagę. Z czasem zaczęły pojawiać się w telewizji krótkie spoty, mówiące, że tajemnica czerwonej ręki zostanie ujawniona w konkretny dzień. Zainteresowanie tym, co ów czerwona łapa oznacza, zaczynało być wśród młodzieży coraz większe. Dzięki temu przy dacie ogłoszenia czym czerwona łapa jest, naprawdę czekała spora grupa ludzi. Gdy kurtyna tajemnicy opadła, okazało się, że jest to po prostu nowa sieć telefonów komórkowych wchodząca na polski rynek, jednakże szum, który wywołała kampania był już tak duży, że z miejsca stała się ona jedną z ważniejszych sieci komórkowych w Polsce. Pokazuje to jak bardzo ważna jest reklama, jeśli chce się osiągnąć sukces. Oczywiście odpowiednia reklama.
Mistrzowie przekazu
Najlepsi specjaliście od reklamy i copywriterzy nie potrzebują wcale ogromnej ilości słów, by doskonale zareklamować produkt/usługę. Przypominają oni trochę mistrzów fechtunku, którzy nie musieli wywijać młynków mieczem, tylko wyprowadzali jedno skuteczne i zazwyczaj śmiertelne cięcie, lub pchnięcie.
Najbardziej skuteczne reklamy to te, które szybko docierają do klienta. Jako przykład mogą tutaj posłużyć działania marketingowe, które pewna firma wykonuje dla sieci sklepów Żabka. Ich telewizyjne spoty są krótkie, dobrze napisane i wpadające w ucho oraz pamięć. Kolejnym sukcesem Żabki jest nazwani ich mobilnej aplikacji,,żappka’’. Prosta forma, jakże genialna w swojej konwencji.
Sieć fast foodowych restauracji McDonald’s, także wydaje miliony dolarów roczne, na udane i skuteczne kampanie marketingowe. Wydawać by się mogło, że firma, która ma restaurację w każdym zakątku świata nie musi się specjalnie reklamować. Nic bardziej mylnego. Konkurencja nigdy nie śpi, a tam gdzie duże pieniądze, jest także duża konkurencja.
Dobrym przykładem sukcesu marketingowców od McDonald’s jest hasło,,a może frytki do tego’’. Swego czasu hasło to weszło do mowy potocznej i stało się swoistym slangowym określeniem.
Dobrze dopasowany marketing potrafi przynieść firmie ogromne przychody, ponieważ to co dobrze się kojarzy, także dobrze się sprzedaje. Jest to zasada znana od lat i stosowana powszechnie na całym świecie. Zanim klient zdecyduje się na daną usługę czy produkt, musi go dobrze poznać, bo to co jest obce, bywa niepokojące. Właśnie dlatego tak dużo jest obecnie reklam, które wydają się nas dosłownie zalewać, ze wszelkich środków medialnego przekazu.
Kolejną formą skutecznej reklamy i pozytywnego wizerunku naszej firmy (czyli tak zwanego Public Relations), jest zastosowanie motywu muzycznego. Oczywiście nie chodzi o ten, który wymyślony jest na siłę i wzbudza bardziej niechęć niż pozytywne emocje.
Świetnym przykładem doskonałego użycia motywu muzycznego, jest motyw przewodni sieci McDonald’s. Melodie,,para pa pa pa’’ znają wszyscy i każdy, kto usłyszy te pięć dźwięków wie o jaką firmę chodzi. Pięć dźwięków i błyskawiczna rozpoznawalność – to jest właśnie potęga skutecznego marketingu.
Sukces goni sukces
Każda firma, która pragnie zwiększyć swoje dochody musi poważnie zastanowić się nad dobrą i skuteczną reklamą. Badania pokazują, że dobre reklamy potrafią skutkować nawet stuprocentowym wzrostem sprzedaży. Właśnie z tego powodu marketing staje się ostatnio coraz bardziej pożądaną gałęzią biznesu, a wszyscy specjaliści w tej branży zaczynają cenić swoje usługi coraz wyżej, ponieważ jeśli jest na coś popyt, to trzeba to jak najszybciej wykorzystać. Prawo rynku.
Dla wielu wysoko postawionych zarządców firm, inwestycja w marketing wydaje się wydawaniem pieniędzy w błoto. Przecież ludzie jeśli będą czegoś potrzebowali, to i tak to kupią. I tak i nie. Tak, być może kupią, ale możliwe, że wydadzą swoje pieniądze u konkurencji, która zainwestowała w dobry marketing. Jest to tak oczywiste, że aż naturalne. Dlatego roztropni przedsiębiorcy wiedzą i dobrze znają potęgę reklamy i marketingu.
Warto wyprzedzać swoją konkurencję na każdym polu, także i tym reklamowym.